Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Η Παιδεία σήμερα…. Προβλήματα και προοπτικές…


Το «πορτοφόλι» και το portfolio… δύο όψεις του ιδίου πράγματος…
Δώσε και σε μένα, κύριε Μανάβη της πλατείας Κάνιγγος, ένα «Μάστερ»!!!
Αν είσαι στο «κόλπο», εξαφανίζεσαι μερικούς μήνες και λες ότι ήσουν στην Αγγλία, ή στο «Χάρβαρντ»!
Αγόρασε και εσύ ένα «χαρτί», είναι εφικτό! Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι αυτοί που αγόρασαν το «χαρτί», προσπαθούν να φανούν καλύτεροι και από τους έχοντας σοβαρά πτυχία με γνώση…
Το Νέο Σχολείο και η δήθεν αξιολόγηση: Αν έχεις χρήματα δεν χρειάζεσαι την γνώση!
Απίστευτο: Πληρώνεις σεμινάρια για την νέο-φασιστική Μέθοδο projects.
«Πτυχία» ή σεμινάρια πουλάνε και ιδρύματα του εξωτερικού (προσφέρουν μάλιστα δίπλωμα και …  εξ’ αποστάσεως ακόμα και μεταπτυχιακά δίνονται από την πλατεία Κάνιγγος… της Αγγλίας) , αλλά και ιδιωτικά κολλέγια, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών κλπ.... Αν είσαι στο «κόλπο» εξαφανίζεσαι μερικούς μήνες και λες ότι ήσουν στην Αγγλία, ή στο «Χάρβαρντ»!
Το «έλα να δεις», γίνεται σε πολλά σχολεία, όπου πολλοί «ψωνισμένοι» Διευθυντές απειλούν και εκβιάζουν καθηγητές, ότι δήθεν θα τους «αξιολογήσουν», άρα θα τους κάνουν αρνητική έκθεση. Άλλοι ζητάτε πιστοποιητικά κομματικής νομιμοφροσύνης και άλλοι δωράκι, μίζα, ό,τι έχεις να δώσει κανείς.
Απίστευτο: Σε μια νύχτα οι Διευθυντές θα αποκτήσουν υπεράνθρωπες ιδιότητες, θα γίνουν παντογνώστες και θα αξιολογήσουν τους καθηγητές, που μπορεί να έχουν και πιο πολλά προσόντα και από τους ίδιους! Στο κόλπο του εκβιασμού – αξιολόγησης μητέρες που συνεργάζονται με τη Διεύθυνση – μαζί τα τρώνε - για να βγάλουμε προβληματικό τον δημοκράτη καθηγητή,  κλπ.,
Οι δύστυχοι της υπόθεσης είναι οι «Σχολικοί Σύμβουλοι», που αναγκάζονται οι «καημένοι να βγουν από τα γραφεία τους στα σχολεία, μεταλαμπαδεύοντας την αγραμματοσύνη και στους υπόλοιπους!
Πουλώντας δήθεν κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς, ενώ ταυτόχρονα τους αφήνεις «τυφλούς»!
Να ένα κρούσμα: Σε αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης και σε απόλυτη συμφωνία με τη «νέα» αντίληψη για το ρόλο που πρέπει να επιτελέσουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, παρέχει σεμινάρια επί πληρωμή σε εκπαιδευτικούς, για να εφαρμόσουν πτυχές του «νέου σχολείου».
Συγκεκριμένα,  καλούνται εκπαιδευτικοί να πληρώσουν 230 ευρώ,  για πολλούς το ένα τρίτο του μισθού τους, για να «αγοράσουν» ένα τίτλο, χωρίς καμιά επίσημη αντιστοιχία, στην «Μεθοδολογία και εφαρμογή των projects (σχέδια εργασίας) στην εκπαίδευση». Είναι μια έμμεση πληρωμή αυτών που θα κρίνουν και θα αξιολογήσουν! Με άλλα λόγια αν δεν περάσεις από το μανάβικο τίτλων που έστησαν οι δήθεν αξιολογητές δεν θα έχεις καλό βαθμό στην δήθεν αξιολόγηση!
Αυτό είναι το μέλλον που επιφυλάσσουν για τους εκπαιδευτικούς! Ένα τυφλό κυνήγι «τίτλων» και «προσόντων» (με το αζημίωτο βέβαια). που θα τους «εξασφαλίσει» μόρια, στην επικείμενη αξιολόγηση,
Σήμερα ο εκπαιδευτικός πληρώνει για να μάθει να κάνει projects, ενώ θεωρητικά τα έχει διδαχτεί. Αύριο ίσως για μια άλλη πλευρά του νέου σχολείου της αγοράς, π.χ. πληρώνοντας τον «Διευθυντή, γλύφοντάς τον ή ξαπλώνοντας μαζί του,  ρουφιανεύοντας τους συναδέλφους σου ανεβαίνεις πιο εύκολα στην δήθεν αξιολόγηση!.
Μετατρέπουν με αυτό τον τρόπο την αξιοπρέπεια των καθηγητών σε δουλικότητα και την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού σε ατομική του ευθύνη.
Όποιος διαθέτει την οικονομική δυνατότητα, αγοράζει «προσόντα» και εμπλουτίζει τον ατομικό του φάκελο (portfolio), αφού δεν έχουν «εξετάσεις»! Άρα αφού πλήρωσες δηλ. με το που εμφανίστηκες στο ταμείο να και ένας τίτλος. Είναι «καινοτόμος», συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του «νέου σχολείου», αποκτά προβάδισμα, έναντι του ανταγωνιστή του. Αυτό διαφημίζουν άλλωστε τα ΑΕΙ, που με το κιλό πουλάνε στην αγορά τα διάφορα «επιμορφωτικά πακέτα» και «σεμινάρια».
Η επιλογή της θεματολογίας μόνο τυχαία δεν είναι. Ό, τι προωθεί το νέο σχολείο της αγοράς, είναι καινοτόμο, σύγχρονο, προοδευτικό, άρα πουλιέται! Ο θάνατός σου, η ζωή μου!
Το σεμινάριο δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε φοιτητές! Δηλαδή, τα ΑΕΙ μετατρέπονται σε μαγαζιά, που αντί να μορφώνουν ολόπλευρα και δωρεάν τους φοιτητές, διασπούνε τον ενιαίο χαρακτήρα της γνώσης και τον πουλάνε με το κομμάτι!
Τέτοια σεμινάρια έχουν φυτρώσει ένα σωρό ένα σωρό τα τελευταία χρόνια (όπως το σεμινάριο των 400 ωρών στην ειδική αγωγή, που εξασφάλιζε στον κάτοχο δυνατότητα πρόσληψης σαν αναπληρωτής σε ΣΜΕΑ) .
Ο κατάλογος των ΑΕΙ που παρέχουν κατάρτιση επί πληρωμή διευρύνεται. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ξεκίνησε εξ αποστάσεως «σχολή γονέων» με δίδακτρα αρκετών εκατοντάδων ευρώ, το Πανεπιστήμιο Αθήνας δραστηριοποιείται στο χώρο της κατάρτισης μέσω του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης (ΚΕΚ - ΕΚΠΑ). Απ’ όλα έχει ο μπαξές!
Αντίστοιχα «πτυχία» ή σεμινάρια πουλάνε και ιδρύματα του εξωτερικού (προσφέρουν μάλιστα δίπλωμα και …  εξ’ αποστάσεως ακόμα και μεταπτυχιακά δίνονται από την πλατεία Κάνιγγος της Αγγλίας) , αλλά και ιδιωτικά κολλέγια, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών κλπ....
Μάλιστα, με την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/2005 στο εθνικό δίκαιο (ΦΕΚ 87733/ΙΑ /19 Αυγούστου 2011, με τίτλο «Όροι και διαδικασία διενέργειας αντισταθμιστικών μέτρων σύμφωνα με το π.δ. 38/2010 για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης»), τα «πτυχία» αυτά προσφέρουν πλέον ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα.
Δηλαδή, ένας απόφοιτος ιδιωτικού κολλεγίου στην Ελλάδα, που συνεργάζεται με ίδρυμα της Ε.Ε. (franchise),  μπορεί να αποκτήσει δικαίωμα να δώσει ΑΣΕΠ, ώστε να διοριστεί σαν δάσκαλος ή να προσληφθεί σαν αναπληρωτής! Αρμόδιο για την όλη διαδικασία ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), στο οποίο συμμετέχει και η ΟΛΜΕ.
Οι εξελίξεις αυτές μόνο τυχαίες δεν είναι. Αποτελούν εφαρμογή της στρατηγικής της Ε.Ε., για τη δημιουργία του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτός καθορίστηκε από τις συνθήκη της Μπολόνια, για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και την αποσύνδεση πτυχίου-επαγγέλματος. Ουσιαστικά, για τη δημιουργία της πανευρωπαϊκής αγοράς ανώτατης εκπαίδευσης, που ο ανταγωνισμός και οι ανάγκες του κεφαλαίου θα καθορίζουν το τι και το πώς θα διδάσκεται
Με την δήθεν «αξιολόγηση» το 25%των εκπαιδευτικών θα βγουν δήθεν  «τρελοί» το υπόλοιπο 25% ανίκανοι για διδασκαλία, το υπόλοιπο 50% θα αυτό-υπονομευτεί, για το ποιος είναι ο καλύτερος αναγνώστης του «Πατάκη» και οι μόνες που θα απομείνουν στην εκπαίδευση θα είναι οι πρώην αεροσυνοδοί της Ολυμπιακής, που έχουν μεταταχθεί στην εκπαίδευση και κάνουν «θαύματα» στα υψηλά γραφεία…
Καλούμε τους συναδέλφους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης να καταδικάσουν την πολιτική της απαξίωσης της γνώσης  και όσους την στηρίζουν. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι να παλέψουμε για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για Ενιαία Ανώτατη Δημοκρατική Εκπαίδευση.
Υπάρχει Ελπίδα. Αντισταθείτε!
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Πρόεδρος Ελληνοδιεθνής Μ.Κ.Ο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...