Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Όποιος πλήρωσε, τον Κύριο οίδε!

Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα, γι’ αυτό και δεν προσφέρεται δωρεάν. Εισιτήριο έπρεπε να πληρώσουν οι βρετανοί πιστοί για να παρακολουθήσουν μια υπαίθρια λειτουργία προεξάρχοντος του πάπα Βενέδικτου έπρεπε να πληρώσουν εισιτήριο: 25 λίρες στο Μπέρμιγχαμ, 20 λίρες στη Γλασκόβη. Μόνο που η προσέλευση των «φαν» δεν ήταν παντού η αναμενόμενη, αν και επιστρατεύτηκαν ως «σαπόρτ» χριστιανικές μπάντες ακόμα και η διάσημη Σούζαν Μπόιλ. «Γιατί να μην πληρώσω καλύτερα για να δω τους U2 που έχουν και λέιζερ και πυροτεχνήματα;» αναρωτιέται ένας νεαρός χριστιανός.

Ζούμε στην εποχή της πρόσβασης, των αγορασμένων εμπειριών, έλεγε πριν από λίγα χρόνια ο Τζέρεμι Ρίφκιν. Όμως ταρίφα δεν υπάρχει μόνο για τις θρησκευτικές εμπειρίες. Πολλά αστέρια της μουσικής προσφέρουν στους θαυμαστές τους την εμπειρία μιας πρόσωπο με πρόσωπο συνάντησης με κάποιο ίνδαλμά τους, η οποία κοστολογείται ανάλογα με το είδος της επαφής και την αξία του σταρ στο χρηματιστήριο της μουσικής βιομηχανίας, όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του BBC.

Π.χ., ο βρετανός Τσάρλι Σίμπσον, που κάποτε ήταν αρχηγός στις μπάντες Busted και Fightstar, έρχεται να παίξει ένα τραγούδι στο διαμέρισμά σας αν τον πληρώσετε 2.000 λίρες, ενώ η παρακολούθηση μιας πρόβας του στοιχίζει 55 λίρες. Κάποιοι άλλοι ρόκερ, όπως οι μουσικοί μπάντας Funeral for a Friend, χρεώνουν 125 λίρες για την παρακολούθηση μιας πρόβας τους και, στη συνέχεια, για πίτσα και κουβεντούλα.

Ένα δείπνο στο διαμέρισμα της αμερικανίδας χιπ χόπερ Πρίνσες Σούπερσταρ, στη Νέα Υόρκη, στοιχίζει μόνο 750 δολάρια. Μια σύντομη συνάντηση (meet and greet) και μια φωτογράφηση με την Μπιγιονσέ στα παρασκήνια, στη διάρκεια της περυσινής περιοδείας της στην Ευρώπη, στοίχιζε 1.265 λίρες. Και το πιο εξωφρενικό: κάποιοι καλλιτέχνες, που η καριέρα τους έχει πάρει την κάτω βόλτα, πουλούν μικρά φιαλίδια με το αίμα τους, συσκευασμένα σε κασετίνα των 45 λιρών… μαζί με πιστοποιητικό αυθεντικότητας.

Η δραματική πτώση στις πωλήσεις δίσκων σπρώχνει πολλούς σταρ και πρώην σταρ της μουσικής σε αυτή την ήπιας μορφής εκπόρνευση. Η βιομηχανία των ονείρων (και της θρησκευτικής αυταπάτης) συναντιέται με την οικονομική κρίση και το αποτέλεσμα είναι αυτή η τερατογέννηση.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΙΑΝΤΖΗ prin.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...